zaterdag 6 juni 2026

Analyse

Filter reacties en pagina's op inhoud, metadata en rubric-kwaliteit. De filters zijn gegroepeerd per onderwerp.

Resultaten

Weergave: reacties Sortering: datum desc Limiet: 100
100 reacties
0 pagina's
100 totaal

Reacties 100

  • Redactie Sliedrecht24 ID #39088 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 19:50
    In antwoord op Johan Lavooi.

    Zoveel onwonden, redacties, politiek... stellen vragen. Maar kennelijk ligt het ingewikkeld. Gemeente Sliedrecht is niet in staat geweest om ook voor dit weekend een klip en klaar antwoord te geven. Als je de boel op orde hebt, dan weet je hoeveel mensen er verblijven en waar, dan moet dat niet moeilijk zijn. We zien nu een uitgebreid antwoord tegemoet.
    Alle metadata
    id39088 artikel_id795 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221827#comment-60259 bron_id60259 aangemaakt_op2026-06-05 19:50:16 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 18:30:01 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over huisvesten van arbeidsmigranten en controles artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-huisvesten-van-arbeidsmigranten-en-controles categorieNieuws
  • Johan Lavooi ID #39089 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 19:43
    Partijen: ChristenUnie, SGP Sentiment: ChristenUnie: positief | SGP: negatief
    Reactie op dhr/mevr. Tromp.
    Om uit de onvriendelijke politieke sfeer in Sliedrecht te komen is het handig om zich te concentreren op de zaak zelf.
    Iedere Sliedrechter kan zien dat het gebruik van deze mooie panden op zijn minst vragen oproept.
    De – politiek toch onbesproken – Dordtenaar heeft hier al 2 weken geleden aandacht aan besteed. De krant werd niet veel wijzer. Sliedrecht 24 blijkbaar ook nog niet.
    Wat is er dan mis met het stellen van vragen door een raadslid ? Wie dan ook ? Van welke partij dan ook ? Ik weet dat een voormalig raadslid van de SGP/Christenunie ook al heeft geïnformeerd hoe het hier zit. Goed dat er vragen namens ons allen worden gesteld.
    Samen Leven.
    Alle metadata
    id39089 artikel_id795 naamJohan Lavooi email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221827#comment-60258 bron_id60258 aangemaakt_op2026-06-05 19:43:55 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 18:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over huisvesten van arbeidsmigranten en controles artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-huisvesten-van-arbeidsmigranten-en-controles categorieNieuws
  • Redactie Sliedrecht24 ID #39019 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 18:46
    In antwoord op J Tromp.

    Volgens mij is het de taak van het hoogste orgaan, de gemeenteraad, om vragen te stellen. Daar mag je een raadslid - wie dan ook - nooit op pakken. Ze vertegenwoordigen tenslotte jou!
    Alle metadata
    id39019 artikel_id795 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221827#comment-60257 bron_id60257 aangemaakt_op2026-06-05 18:46:41 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 17:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over huisvesten van arbeidsmigranten en controles artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-huisvesten-van-arbeidsmigranten-en-controles categorieNieuws
  • Aart van Wijngaarden ID #39020 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 18:44
    Heel goede zaak deze vragen. Er zijn weer van die investeerders die maling hebben aan wet en regelgeving. Het toezicht van de gemeente is gewoon heel slecht. Zo laat je een wijk/leefomgeving verpauperen.
    Achter het bureau, hoop ik, weten de ambtenaren het wel, maar uit de ivoren toren komen en posten, observeren, rapporteren en maatregelen nemen is kennelijk allemaal teveel gevraagd. Zo blijft de ondermijning en criminaliteit gewoon hoogtij vieren.
    Alle metadata
    id39020 artikel_id795 naamAart van Wijngaarden email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221827#comment-60256 bron_id60256 aangemaakt_op2026-06-05 18:44:18 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 17:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over huisvesten van arbeidsmigranten en controles artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-huisvesten-van-arbeidsmigranten-en-controles categorieNieuws
  • J Tromp ID #39021 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 18:42
    Kampioen vragen stellen. Mocht je in BW komen dan mag je beleid uitvoeren. We gaan het zien wat je ervan gaat bakken
    Alle metadata
    id39021 artikel_id795 naamJ Tromp email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221827#comment-60255 bron_id60255 aangemaakt_op2026-06-05 18:42:54 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 17:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over huisvesten van arbeidsmigranten en controles artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-huisvesten-van-arbeidsmigranten-en-controles categorieNieuws
  • Aart Van Wijngaarden ID #39023 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 18:24
    Wat een gedoe. Kost weer een hoop geld en de gemeente Sliedrecht veroorzaakt dit weer.
    Als gemeente zou je trots moeten zijn dat er door het bedrijfsleven wordt geïnvesteerd in veiligheid.

    Woning inbraken nemen weer toe in Sliedrecht. Geen toezicht en geen politie op straat.

    Dat vindt de gemeente zeker normaal?

    Politie wegbezuinigd en de burgers moeten het maar opknappen.

    Heel slecht verleid. Wel dure ambtenaren maar er komt niets van terecht. Het is allemaal niet zo moeilijk als je denkt met gezond verstand.
    Alle metadata
    id39023 artikel_id790 naamAart Van Wijngaarden email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221780#comment-60254 bron_id60254 aangemaakt_op2026-06-05 18:24:11 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 17:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGemeente Sliedrecht wil naam niet verbinden aan samenwerking camerabeveiliging artikel_sluggemeente-sliedrecht-wil-naam-niet-verbinden-aan-samenwerking-camerabeveiliging categorieNieuws
  • Adri van Wingerden Smit ID #38881 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 16:48
    Wat fijn dat hij terug is.
    Alle metadata
    id38881 artikel_id789 naamAdri van Wingerden Smit email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221788#comment-60250 bron_id60250 aangemaakt_op2026-06-05 16:48:37 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 15:30:08 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelHistorische Thorarol na bijna tachtig jaar terug in dijksynagoge artikel_slughistorische-thorarol-na-bijna-tachtig-jaar-terug-in-dijksynagoge categorieCultuur
  • M Goedhart ID #38882 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 16:25
    Vergeet de Rivierdijk niet
    Alle metadata
    id38882 artikel_id795 naamM Goedhart email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221827#comment-60249 bron_id60249 aangemaakt_op2026-06-05 16:25:18 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 15:30:08 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over huisvesten van arbeidsmigranten en controles artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-huisvesten-van-arbeidsmigranten-en-controles categorieNieuws
  • Klaas van den Herik ID #38883 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 15:52
    God geeft meer en meer hints.
    Prachtig.
    Alle metadata
    id38883 artikel_id789 naamKlaas van den Herik email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221788#comment-60248 bron_id60248 aangemaakt_op2026-06-05 15:52:17 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 15:30:09 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelHistorische Thorarol na bijna tachtig jaar terug in dijksynagoge artikel_slughistorische-thorarol-na-bijna-tachtig-jaar-terug-in-dijksynagoge categorieCultuur
  • Jeannette de Groot ID #38433 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 09:46
    Dan roept de vraag op; "wat mag dan niet bewezen worden?"
    De gemeente Sliedrecht gaat slecht om met de onveiligheid.
    Alle metadata
    id38433 artikel_id790 naamJeannette de Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221780#comment-60247 bron_id60247 aangemaakt_op2026-06-05 09:46:56 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 08:30:01 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGemeente Sliedrecht wil naam niet verbinden aan samenwerking camerabeveiliging artikel_sluggemeente-sliedrecht-wil-naam-niet-verbinden-aan-samenwerking-camerabeveiliging categorieNieuws
  • louis Pullen ID #38498 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 08:22
    Wij hebben meerdere malen bij de gemeente aangegeven dat er op de baanhoek richting benzinepomp echt hard gereden wordt.
    Mogelijk wordt hier wat aan gedaan als het echt mis gaat met kinderen bijvoorbeeld.
    Alle metadata
    id38498 artikel_id389 naamlouis Pullen email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=217820#comment-60246 bron_id60246 aangemaakt_op2026-06-05 08:22:52 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 09:30:07 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over verkeersveiligheid in wijk Baanhoek-West artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-verkeersveiligheid-in-wijk-baanhoek-west categorieNieuws
  • Erik Heijkoop ID #38434 goedgekeurd s24 5 Jun 2026 06:45
    Ik wil me Veilig voelen in Sliedrecht , in deze cultuur waar iedereen los wordt gelaten en Samen weleens geen vuist mag maken lijkt me het juist fijn als ik niet in de steek wordt gelaten. Als......
    Al is het alleen maar het idee

    Fijne Dag iedereen Posisoof
    Alle metadata
    id38434 artikel_id790 naamErik Heijkoop email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221780#comment-60245 bron_id60245 aangemaakt_op2026-06-05 06:45:19 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 08:30:01 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGemeente Sliedrecht wil naam niet verbinden aan samenwerking camerabeveiliging artikel_sluggemeente-sliedrecht-wil-naam-niet-verbinden-aan-samenwerking-camerabeveiliging categorieNieuws
  • Jesse van 't Hof ID #37713 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 22:32
    In andere Drechtsteden gemeente waaronder Dordrecht staat op de borden de betreffende gemeente vermeld.
    Dit is al jaren hetzelfde en altijd met “camera bewaking” erbij.

    Je laat zien als gemeente, samen met ondernemers, Alert en politie een vuist te maken tegen criminaliteit op het bedrijventerrein.
    Alle metadata
    id37713 artikel_id790 naamJesse van 't Hof email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221780#comment-60242 bron_id60242 aangemaakt_op2026-06-04 22:32:32 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 01:30:09 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGemeente Sliedrecht wil naam niet verbinden aan samenwerking camerabeveiliging artikel_sluggemeente-sliedrecht-wil-naam-niet-verbinden-aan-samenwerking-camerabeveiliging categorieNieuws
  • Gerrit Venis ID #37716 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 21:34
    Wat een uniek stuk (ook) Sliedrechtse geschiedenis. Gefeliciteerd.
    Alle metadata
    id37716 artikel_id789 naamGerrit Venis email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221788#comment-60241 bron_id60241 aangemaakt_op2026-06-04 21:34:10 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 01:30:09 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelHistorische Thorarol na bijna tachtig jaar terug in dijksynagoge artikel_slughistorische-thorarol-na-bijna-tachtig-jaar-terug-in-dijksynagoge categorieCultuur
  • R De groot ID #37728 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 21:30
    Dit is gewoon super leuk!! Er moeten meer van dit soort evenementen voor onze jeugd komen!! Daar worden ze positiever door en dat geeft perspectief!! Samen doen!
    Alle metadata
    id37728 artikel_id786 naamR De groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221251#comment-60240 bron_id60240 aangemaakt_op2026-06-04 21:30:39 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 01:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelOrganisatie klaar voor actieve en gezellige Nationale Buitenspeeldag artikel_slugorganisatie-klaar-voor-actieve-en-gezellige-nationale-buitenspeeldag categorieNieuws
  • R De Groot ID #37718 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 21:09
    Partijen: GroenLinks/PvdA Sentiment: GroenLinks/PvdA: neutraal
    wat supergoed beschreven, en geschreven. Een groot deel van de inwoners van Sliedrecht, zijn er klaar mee. Door alles wat er gebeurd is, de aandacht ging zeker niet naar eigen inwoners! Daarom dit resultaat Sliedregt.nu wil transparantie, en er zijn voor de Sliedrechters, dat lijkt mij heel terecht! Daarom zijn ze ook gekozen, en samen met ook positieve ingestelde mensen van pro en pvda/groen links, kan er iets moois ontstaan, daar ga ik vanuit! Ipv alles af te kraken en twijfel te zaaien, zwart maken, komt door dat men niet tegen verlies kan. Je kunt er ook van leren , dan kun je er wat mee doen! Een samenleving begint met samen!
    Alle metadata
    id37718 artikel_id787 naamR De Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60239 bron_id60239 aangemaakt_op2026-06-04 21:09:41 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 01:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Henri Schipper ID #37714 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 21:09
    Is bij de Merwede Lingelijn-Baanhoek en Stationsweg ook zo. Ze willen geen cameratoezicht (live). Camera's op Kerkbuurt idem. Bij incidenten wordt achteraf gekeken. Daardoor verliest de camera zijn geloofwaardigheid. Live en heterdaad kracht is juist de kracht van cameratoezicht.
    Alle metadata
    id37714 artikel_id790 naamHenri Schipper email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221780#comment-60238 bron_id60238 aangemaakt_op2026-06-04 21:09:20 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 01:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGemeente Sliedrecht wil naam niet verbinden aan samenwerking camerabeveiliging artikel_sluggemeente-sliedrecht-wil-naam-niet-verbinden-aan-samenwerking-camerabeveiliging categorieNieuws
  • Theo De Wit ID #37715 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 20:20
    Dan ook geen camerabewaking op Winklerplein in aanloop en met O&N in opdracht van de gemeente?
    Alle metadata
    id37715 artikel_id790 naamTheo De Wit email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221780#comment-60237 bron_id60237 aangemaakt_op2026-06-04 20:20:40 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-05 02:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGemeente Sliedrecht wil naam niet verbinden aan samenwerking camerabeveiliging artikel_sluggemeente-sliedrecht-wil-naam-niet-verbinden-aan-samenwerking-camerabeveiliging categorieNieuws
  • Peter Kraaijeveld ID #37435 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 18:13
    Partijen: PRO Sliedrecht, Slydregt.nu Sentiment: PRO Sliedrecht: positief | Slydregt.nu: zeer negatief
    Slydregt.nu is voor velen alleen een partij die de gevoelens van mensen tegen een AZS heeft verwoord. Daarom meer raadszetels. Onderbuikgevoel ens worden beloond. Daardoor komen ze in een positie om met steun van andere partijen in het college te komen. Ik begrijp Pro Sliedrecht dat ze het willen proberen om met deze controversiële partij samen te werken. Zeker nadat Hanny Visser in een vorig college werd gedumpt. Het is de vraag of Slydregt.nu voldoende capabel is om te besturen.
    Alle metadata
    id37435 artikel_id787 naamPeter Kraaijeveld email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60236 bron_id60236 aangemaakt_op2026-06-04 18:13:57 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 18:30:12 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Jeannette de Groot ID #37308 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 17:26
    Prachtig bericht, heel bijzonder!
    Alle metadata
    id37308 artikel_id789 naamJeannette de Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221788#comment-60235 bron_id60235 aangemaakt_op2026-06-04 17:26:56 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 16:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelHistorische Thorarol na bijna tachtig jaar terug in dijksynagoge artikel_slughistorische-thorarol-na-bijna-tachtig-jaar-terug-in-dijksynagoge categorieCultuur
  • Anton van Tuil ID #37160 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 13:55
    Partijen: CDA, ChristenUnie, GroenLinks/PvdA, SGP, Slydregt.nu, VVD Sentiment: CDA: negatief | ChristenUnie: negatief | GroenLinks/PvdA: positief | SGP: zeer negatief | Slydregt.nu: zeer negatief | VVD: negatief
    Het is volkomen terecht om te stellen dat de 3.490 kiezers van Slydregt.NU niet over één kam geschoren mogen worden als 'eenmalige proteststemmers'. De verkiezingsuitslag is een duidelijke motie van wantrouwen tegen de bestuurscultuur van het oude college (SGP, ChristenUnie, CDA en VVD). Inwoners voelden zich al jaren niet gehoord over brede thema's zoals de alsmaar stijgende lokale lasten, de patstelling op de woningmarkt voor eigen jongeren en het gevoel dat besluiten in achterkamertjes werden genomen.
    Maar als we specifiek naar het AZC kijken, moeten we vaststellen dat dit dossier níét losgezien kan worden van die bredere onvrede. Het AZC-debat is namelijk de ultieme katalysator geworden van het Sliedrechtse onbehagen. Waarom? Omdat in dit ene dossier alle pijnpunten van de afgelopen jaren samenkomen:

    De manier waarop de crisisnoodopvang en de plannen voor een AZC destijds buiten de inwoners om leken te worden beklonken, paste precies in het straatje van de "bestuurscultuur die men spuugzat is". Het AZC werd daarmee hét symbool van een overheid die niet luistert.

    De terechte vraag over draagkracht en woningnood wordt door het AZC-dossier op scherp gezet. Als Sliedrechtse jongeren jarenlang op een wachtlijst staan voor een sociale huurwoning, raakt de discussie over voorrang voor statushouders direct de dagelijkse overlevingsstrijd van gezinnen in het dorp. Het is geen racisme of plat protest, het is een hartenkreet over eerlijke verdeling in tijden van schaarste.

    Juist ómdat het AZC-standpunt ("Géén AZC in Sliedrecht!") de belichaming werd van die jarenlange opgebouwde boosheid, is de huidige formatie zo pijnlijk. Slydregt.NU heeft veel van die die 3.490 stemmen gekregen omdat zij als enige partij een keiharde garantie gaven op dit dossier.

    Wanneer diezelfde partij nu, om op het pluche te komen, een intentieverklaring tekent waarin dat absolute "GÉÉN" verandert in een ambtelijke "heroverweging volgens de Spreidingswet", voelt dat voor veel van die kiezers wél als kiezersbedrog. Men stemde immers voor een harde breuk met het verleden, niet voor een partij die direct meebeweegt in de Haagse en regionale mal.


    De analyse van Simone de Groot is juist.
    De onvrede zit dieper dan het AZC alleen. Het gaat over respect, gehoord worden en de toekomst van Sliedrecht. Maar het AZC is wel de ultieme test voor de nieuwe coalitie. Als Slydregt.NU dit standpunt deels laat varen om met GroenLinks-PvdA te kunnen besturen, bewijzen ze de cynische kiezer precies wat die al dacht, dat álle politici uiteindelijk pluche verkiezen boven hun principes.
    Alle metadata
    id37160 artikel_id787 naamAnton van Tuil email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60234 bron_id60234 aangemaakt_op2026-06-04 13:55:33 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 14:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • A. Monster ID #37161 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 13:12
    Het woningtekort koppelen aan statushouders is een verdraaiing van de werkelijkheid. Ja, ik zie ook dat de schaarse huurwoningen die vrijkomen wel opvallend vaak lijken te gaan naar statushouders (vaak herken je die huizen omdat de vitrage/gordijnen de hele dag dichtzitten). Wat ik echter ook weet is dat ik al in 2000 hier mee te maken had. Ruim een kwart eeuw geleden dus. Wilde ik toen een huurwoning hebben dan was er wel meer keus, maar doorstromen naar een eengezinswoning was er niet bij. Kon je gerust 20 jaar op wachten zo leerde mij steeds de uitkomst van het toewijzen van de vrijgekomen eengezinswoningen. Wat nu veel meer meespeelt is het feit dat er veel meer mensen bij zijn gekomen (blijkbaar ook in Sliedrecht) die recht hebben op een sociale huurwoning. In Rotterdam heeft 61% van de bevolking een salaris dat recht geeft op een sociale huurwoning terwijl slechts een kleine 36% van alle huizen sociale huur is. Of dat in onze regio ook zo is kan ik niet terugvinden, maar je maakt mij niet wijs dat die 25% in Rotterdam die dus niet aan een sociale huurwoning kan komen dit allemaal op de statushouders kan afschuiven. Er zijn simpelweg veel te veel mensen die op grond van hun inkomen recht hebben op sociale huur. Vaak zullen dus jongeren achter het net vissen, wat dus begrijpelijkerwijs een enorm gevoel van frustratie oplevert. Ik heb thuis ook 3 jongvolwassenen waarvan er twee al jaren werken, maar ook geen kans maken op een woning. Kopen is dan het advies, maar dan mag je in je eentje ongeveer 50% van je salaris per maand puur aan hypotheek wegbrengen, los van energie, verzekeringen, eten etc. Dus ja, je zal ook andere "waarheden" onder ogen moeten zien. In 1980 woonden er 2,6 personen per woning, nu 2,1. In 1965 was dat trouwens nog 3,5 personen per woning. Bij meer mensen per woning , dus terug naar 2,6 zou er geen woningtekort zijn, maar een overschot. Er zijn door o.a. het makkelijker maken van echtscheiding veel meer eenpersoonshuishoudens bijgekomen. Die mensen hebben allemaal een eigen huis nodig. Ook moeten bejaarde mensen veel langer zelfstandig blijven wonen. Dat zijn ongemakkelijke waarheden, maar maken het wel wat minder eenvoudig om te stellen dat statushouders "onze woningen" inpikken. Daarmee zeg ik nogmaals niet dat het getuigt van visie om vooral mannelijke asielzoekers die via veilige landen ons land binnenkomen op te vangen als "vluchteling", maar wel dat ze als zondebok voor het woningtekort aanwijzen op z'n zachts gezegd "niet netjes" is.
    Alle metadata
    id37161 artikel_id787 naamA. Monster email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60233 bron_id60233 aangemaakt_op2026-06-04 13:12:32 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 14:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Maikel De Lange ID #37162 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 12:35
    Een bizar voorbeeld van verloedering binnen het dorp. Deze prachtig onderhouden panden op deze manier te gebruiken...
    Ik vraag me af of er wel mensen zijn die dit een goed idee vinden?
    Alle metadata
    id37162 artikel_id778 naamMaikel De Lange email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221707#comment-60232 bron_id60232 aangemaakt_op2026-06-04 12:35:01 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 14:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVraagtekens bij huisvesten volgens regels van arbeidsmigranten artikel_slugvraagtekens-bij-huisvesten-volgens-regels-van-arbeidsmigranten categorieNieuws
  • Jesse van 't Hof ID #37026 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 12:30
    Ja klopt Peter, helaas maakt het AD er weer een compleet ander beeld van dan de werkelijkheid.

    Gelukkig hebben we hier Sliedrecht24 die journalistiek maakt zoals het moet zijn, daar kunnen zij een voorbeeld aan nemen.
    Alle metadata
    id37026 artikel_id787 naamJesse van 't Hof email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60231 bron_id60231 aangemaakt_op2026-06-04 12:30:37 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 12:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Jeannette de Groot ID #37027 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 12:03
    Partijen: CDA, ChristenUnie, SGP, Slydregt.nu, VVD Sentiment: CDA: negatief | ChristenUnie: negatief | SGP: negatief | Slydregt.nu: zeer positief | VVD: negatief
    Goed verwoord Simone, dankjewel!
    Ik heb 2 juni de gemeenteraad online gevolgd.
    Zowel SGP-CU, VVD en CDA, landelijke partijen, gebruikte continu AZC als middel om Slydregt.NU neer te zetten als bedriegers voor de kiezer.
    Daarbij toonde ze totaal geen respect voor ook de kiezers, de Sliedrechters.
    Ze keken niet naar hun eigen functioneren van de afgelopen 4 jaar. Ik vond dit zeer arrogant en ver van de werkelijkheid afstaan.
    Wij zullen het in Sliedrecht als dorp "samen" moeten doen.
    Er valt dus nog wel wat te leren.
    De ingezonden brieven en inspreekmomenten van inwoners zijn hiervoor juist zo belangrijk.
    Het moet hiervoor echt anders zoals het ging.
    Het AZC hiervoor gebruiken is niet eerlijk, ook niet voor de asielzoekers zelf.
    Het systeem is niet goed.
    Alle metadata
    id37027 artikel_id787 naamJeannette de Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60230 bron_id60230 aangemaakt_op2026-06-04 12:03:29 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 12:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Redactie Sliedrecht24 ID #36906 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 11:29
    In antwoord op Jesse van 't Hof.

    Je bedoelt vast een papieren krant?
    Alle metadata
    id36906 artikel_id787 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60228 bron_id60228 aangemaakt_op2026-06-04 11:29:23 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 10:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Marcella Sigmond ID #36907 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 11:00
    Beste Simone, ik snap heel goed dat jongeren graag een eigen huis willen maar je begrijpt toch ook wel dat wanneer statushouders geen woning krijgen, ze langer in een azc blijven? Dus dan moeten er nog meer azc's gebouwd worden.
    Alle metadata
    id36907 artikel_id787 naamMarcella Sigmond email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60227 bron_id60227 aangemaakt_op2026-06-04 11:00:00 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 10:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Chris van der Waal ID #36908 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 10:23
    Beste Simone,

    mooi verhaal en dat meen ik, maar een paar weken geleden schreef je nog over 250 alleenstaande mannen die in het AZC geplaatst zouden worden. Ik heb toen in een reactie gevraagd hoe je aan dit getal kwam om duidelijkheid te verschaffen over de bron. Om die discussie te sluiten zou het je sieren om daar op deze site antwoord op te geven.
    Alle metadata
    id36908 artikel_id787 naamChris van der Waal email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60226 bron_id60226 aangemaakt_op2026-06-04 10:23:25 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 10:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Jan Keij ID #36909 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 09:46
    Partijen: ChristenUnie, SGP, Slydregt.nu Sentiment: ChristenUnie: negatief | SGP: zeer negatief | Slydregt.nu: positief
    Simone ik ben het helemaal met je eens. Je hebt het prima verwoord. Ik heb me niet kunnen onttrekken aan enige arrogantie vanuit de SGP-christenunie tegenover de andere partijen en dat vind ik jammer. Slydregt.Nu vertegenwoordigt de mening van de Sliedrechtse bevolking. Ze hechten veel waarde aan veiligheid en ze willen dat Sliedrecht eindelijk een keer de eenentwintigste eeuw binnengaat.
    Alle metadata
    id36909 artikel_id787 naamJan Keij email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60225 bron_id60225 aangemaakt_op2026-06-04 09:46:39 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 10:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Ria Kant ID #36910 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 09:39
    Inderdaad goed verwoord precies dat is de reden wij willen meepraten over ons dorp en niet dat stiekeme gedoe er om heen
    Alle metadata
    id36910 artikel_id787 naamRia Kant email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60224 bron_id60224 aangemaakt_op2026-06-04 09:39:25 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 10:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Ellory Tielenburg ID #36911 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 09:08
    Jarenlang besturen met de bijbel en wanbeleid van Ton Spek (wethouder van friet) lijkt mij ook een meespelende factor.
    Alle metadata
    id36911 artikel_id787 naamEllory Tielenburg email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60223 bron_id60223 aangemaakt_op2026-06-04 09:08:03 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 11:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Jesse van 't Hof ID #36729 goedgekeurd s24 4 Jun 2026 08:45
    Partijen: Slydregt.nu Sentiment: Slydregt.nu: zeer positief
    Goed gesproken Simone, ik stoor me dan ook enorm aan de berichtgeving in de krant over mogelijk kiezers bedrog.
    Dit is totaal niet aan de orde als mensen van het verkiezingsprogramma kennis hebben genomen.

    Daarnaast is Slydregt.nu meer dan alleen het dossier AZC, er staat een geweldig team aan vakkundige mensen klaar om ons dorp te gaan besturen voor onze inwoners.
    Alle metadata
    id36729 artikel_id787 naamJesse van 't Hof email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221775#comment-60222 bron_id60222 aangemaakt_op2026-06-04 08:45:20 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 07:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: ‘Wat mij stoort…’ artikel_slugingezonden-brief-wat-mij-stoort categorieNieuws
  • Henk Berger ID #36661 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 22:31
    Partijen: ChristenUnie, SGP Sentiment: ChristenUnie: positief | SGP: positief
    "De nu formerende partijen hebben geen zin om met de christelijke fractie een nieuw college te vormen. SGP-ChristenUnie Sliedrecht mag dan de winnaar zijn, maar we willen ze niet in het college".
    Niet bepaald een democratische uitspraak of stellingname, voor mij tekent dit de mentaliteit van deze partijen; niet zo geweldig.
    Alle metadata
    id36661 artikel_id782 naamHenk Berger email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60221 bron_id60221 aangemaakt_op2026-06-03 22:31:19 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 06:30:13 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • R De groot ID #36662 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 22:18
    Het is allemaal geld en vooral macht, het gaat er niet om met Sliedrechtse inwoners in gesprek te gaan, dat is niet interessant. Inspraak, participeren waarom, we doen het gewoon toch. Daarom is het nu anders de mensen willen gehoord worden, en niet weggezet als vervelend of lastig...maar antwoorden kwamen nooit. Daarom moet het roer om!!
    Alle metadata
    id36662 artikel_id782 naamR De groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60220 bron_id60220 aangemaakt_op2026-06-03 22:18:11 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 06:30:14 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Paul van Houwelingen ID #36663 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 22:15
    Partijen: ChristenUnie, GroenLinks/PvdA, PRO Sliedrecht, SGP, Slydregt.nu Sentiment: ChristenUnie: zeer negatief | GroenLinks/PvdA: positief | PRO Sliedrecht: positief | SGP: zeer negatief | Slydregt.nu: positief
    Het negeren van de uitgestoken hand van SGP-ChristenUnie is misschien wel de verstandigste zet die de formerende partijen kunnen maken.
    Het grootste probleem van de SGP en de ChristenUnie is namelijk hun suïcidale empathie — precies zoals Gad Saad dat zo scherp beschrijft in zijn boek Suicidal Empathy: Dying to Be Kind. Te veel medelijden met de verkeerde dingen en de verkeerde mensen, waardoor je eigen inwoners, normen en belangen structureel worden ondergeschikt gemaakt.
    Na jarenlang als bestuurderspartij de Sliedrechtse burger daaronder te hebben laten lijden, is het nu tijd voor een coalitie die daar eindelijk een halt aan roept. Slydregt.NU, PRO Sliedrecht en GroenLinks-PvdA lijken dat in ieder geval wél te begrijpen. Hopelijk durven ze ook écht te kiezen voor de inwoners van Sliedrecht in plaats van voor misplaatste compassie.
    Alle metadata
    id36663 artikel_id782 naamPaul van Houwelingen email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60219 bron_id60219 aangemaakt_op2026-06-03 22:15:09 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 06:30:14 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • m nieuwkoop ID #36664 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 22:09
    weet zeker men is er blij mee kan het goed gebruiken.
    de dieven maakte meer slachtoffers dan de moestuin .
    Alle metadata
    id36664 artikel_id784 naamm nieuwkoop email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221770#comment-60218 bron_id60218 aangemaakt_op2026-06-03 22:09:32 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 06:30:14 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelBleyburgh VSO geeft gereedschap aan Moestuin Sliedrecht na inbraak artikel_slugbleyburgh-vso-geeft-gereedschap-aan-moestuin-sliedrecht-na-inbraak categorieNieuws
  • R De groot ID #36665 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 22:03
    Super goed geschreven Jeanette, klopt helemaal.
    Alle metadata
    id36665 artikel_id765 naamR De groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221557#comment-60217 bron_id60217 aangemaakt_op2026-06-03 22:03:33 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-04 06:30:15 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelCOLUMN: ‘Fatsoen moet je doen’  artikel_slugcolumn-fatsoen-moet-je-doen categorieOpinie
  • Redactie Sliedrecht24 ID #35813 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 19:12
    In antwoord op Wim Kwakkel.

    Gaat het nog goed met je?
    Alle metadata
    id35813 artikel_id782 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60216 bron_id60216 aangemaakt_op2026-06-03 19:12:41 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 18:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Wim Kwakkel ID #35814 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 17:46
    Het is een zeer éénzijdige, incomplete weergave van het gevoerde debat over dat onderwerp, maar dat kan natuurlijk de bedoeling van de schrijver zijn.
    Alle metadata
    id35814 artikel_id782 naamWim Kwakkel email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60215 bron_id60215 aangemaakt_op2026-06-03 17:46:02 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 18:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Kees van der Hel ID #35515 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 15:43
    Partijen: GroenLinks/PvdA, PRO Sliedrecht, Slydregt.nu Sentiment: GroenLinks/PvdA: positief | PRO Sliedrecht: positief | Slydregt.nu: positief
    De woorden "arrogantie", "verliezers", "er niet intrappen" en "extreme uitspraken" laten zien dat de toon van het debat scherp was.
    Voor inwoners van Sliedrecht is dat niet per se een goed signaal. Veel inwoners zullen eerder verwachten dat partijen na verkiezingen proberen bruggen te slaan dan oude conflicten verder uit te vergroten.


    Politiek gezien is de keuze van Slydregt.NU, PRO Sliedrecht en GroenLinks-PvdA Sliedrecht logisch en verdedigbaar.
    Zij lijken voldoende vertrouwen in elkaar te hebben om een coalitie te onderzoeken.

    Bestuurlijk gezien wordt de grootste uitdaging niet de inhoud, maar het herstellen van vertrouwen tussen partijen. De uitspraken over en weer laten zien dat de verhoudingen momenteel behoorlijk verhard zijn.

    Er lijkt echter voldoende politieke wil aanwezig om samen een college te vormen. De echte test start echter ná de formatie....kunnen drie partijen met zulke verschillende achtergronden vier jaar lang samenwerken terwijl een sterke en teleurgestelde oppositie vanaf de zijlijn kritisch meekijkt? Dat zal bepalen of deze coalitie een stabiel bestuur oplevert of vooral een tijdelijk gelegenheidsverbond blijkt te zijn.
    Alle metadata
    id35515 artikel_id782 naamKees van der Hel email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60214 bron_id60214 aangemaakt_op2026-06-03 15:43:32 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 14:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Kees Lagewaard ID #35380 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 13:49
    Meneer Krijn de Zeeuw Bent U daar benieuwd naar dan ?
    Jan de Vries is zijn naam
    Alle metadata
    id35380 artikel_id774 naamKees Lagewaard email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221678#comment-60213 bron_id60213 aangemaakt_op2026-06-03 13:49:29 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 12:30:01 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGrote ambities Nationaal Baggermuseum; nieuwe naam ‘Lab Delta’ artikel_sluggrote-ambities-nationaal-baggermuseum-nieuwe-naam-lab-delta categorieCultuur
  • A. Monster ID #35364 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 12:48
    Partijen: GroenLinks/PvdA Sentiment: GroenLinks/PvdA: neutraal
    @Gert Maas: U hoeft niet aan te nemen dat ik sta te juichen bij het beleid van de afgelopen jaren. Vind ik ook wel wat van. Wat ik wel weet is dat je als GL/PvdA nu dus gaat samenwerken met een partij die alleen in naam verschilt met de PVV. Dat is echt wel een dingetje. Ik vermoed dat de fractie van GL/PvdA hier geen leuke gesprekken over heeft (gehad) met de landelijke partij. Of ze moeten zo ontzettend graag op zondag alles opengooien dat alle andere principes overboord mogen.
    Alle metadata
    id35364 artikel_id782 naamA. Monster email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60212 bron_id60212 aangemaakt_op2026-06-03 12:48:59 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 12:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Redactie Sliedrecht24 ID #35116 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 10:45
    In antwoord op J. Baas.

    Volgende keer past dit beter als ingezonden brief, dan als reactie op een gehouden vergadering van de gemeenteraad.
    Alle metadata
    id35116 artikel_id782 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60211 bron_id60211 aangemaakt_op2026-06-03 10:45:46 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 09:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • J. Baas ID #35117 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 10:37
    Geachte lezer,

    Ook ik heb gisterenavond het debat gevolgd. Wat hier opvallend is dat de gemeenteraadsleden een grote interesse voor alle vormen van sociale media hebben. Zij volgen dit op de voet, bevragen kritisch op datgene er gedeeld wordt en zijn op zijn minst ernstig verontwaardigd.

    De vraag welke constant bij mij naar boven komt tijdens dit debat: Doen zij dit ook in hun taak als gemeenteraad? Hebben zij dit de afgelopen jaren ook in de raadszaal gedaan?

    Ik denk dat bedoeld wordt met een andere bestuurscultuur. Dualisme, het op de voet volgen van het handelen en wandelen van het college (controle), kritisch bevragen en misschien op zijn minst verontwaardigd zijn, OOK van de eigen partij.

    Maar vooral luisteren naar de burger, de ondernemers, de verenigingen, het maatschappelijk middenkader, etc. en hierop handelen, ook al is het antwoord soms niet de gewenste uitkomst, maar acteer hierop, a.u.b!

    Een voorbeeld:

    Maanden trachten wij al te achterhalen wat er gebeurd is met één van de subsidies van Stichting Welzijnswerk Sliedrecht, dus daarom maar via sociale media...want dat wordt gelezen en daarna kritisch bevraagd in de raadszaal!

    Sliedrecht heeft een subsidieverordening. In deze subsidieverordening staat op in artikel 9 welke gronden een subsidie geweigerd kan worden. In 2025 heeft B&W de jarenlange subsidie aan de Stichting Welzijnswerk dan ook geweigerd. Maar waarom en op welke gronden?

    Niemand binnen B&W en de Stichting Welzijnswerk Sliedrecht kan daar een antwoord op geven.

    Dan denkt U vast: Maak dan bezwaar? Maar bezwaar waarop als er niets weggeschreven staat over (de weigering)van de subsidie. Het is alsof de jarenlange subsidie nimmer bestaan heeft.

    De taken vanuit de subsidie...JA, die bestaan nog wel. Taken die ontstaan, uitgewerkt en jaren uitgevoerd zijn door de Stichting Welzijnswerk Sliedrecht, die zijn (blijkbaar) overgenomen door Stichting Het Bonkelaarhuis.
    Een stichting waar nieuwe medewerkers in december 2024 en oktober 2025 worden aangenomen om dezelfde al jarenlang bestaande uitgevoerde taken door de Stichting Welzijnswerk Sliedrecht te gaan uitvoeren....voor de burgers van Sliedrecht!

    En de medewerkers van Stichting Welzijnswerk Sliedrecht, die verliezen hun vaste baan met als antwoord vanuit de gemeente: Dat zoeken ze in Het Bonkelaarhuis maar uit!
    Heeft u ooit gehoord van bestuurlijke integriteit mevrouw de ambtenaar?

    Twee stichtingen welke in het Rekenkamerrapport 'Armoede en schuldhulpverlening' aangeven elkaar niet te beconcurreren. Volgt u het nog?

    En nog een zomaar een quote uit het rekenkamerrapport voor het Bonkelaarhuis (Bonkelaarhuis, waarderingscijfer 8.6):
    De samenwerking in het Bonkelaarhuis is uniek en functioneert goed op het gebeid
    van schulden- en armoedepreventie. De gemeente Sliedrecht en alle partners
    verdienen daarvoor een compliment.

    Dus waarom is de subsidie niet meer toegekend aan Stichting Welzijnswerk Sliedrecht?

    Opmerkelijk is ook dat een maand voordat B&W de subsidie niet meer aan Stichting Welzijnswerk wilden verlenen er een beleidsstuk (15-07-2025) door de gemeenteraad ging welke nog nat was toen dat gebeurde. Hierin staan de taken van en de subsidie aan Stichting Welzijnswerk expliciet opgenomen.

    Daarnaast stond het beëindigen van de subsidie niet op de short- of longlist met maatregelen met of zonder impact waarover ook in dezelfde periode gedebatteerd is en stuurde de verantwoordelijk ambtenaar een mail in augustus 2025 naar de Stichting Welzijnswerk Sliedrecht dat er voor 2026 GEEN gevolgen zijn voor de subsidies van Stichting Welzijnswerk Sliedrecht.

    Ik hoorde ook in het debat van gisteren dat er meer informeel, bijvoorbeeld in de horeca, toenadering gezocht moest worden. Een prima idee! Maar doe dat dan onder het mom van een pubquiz. Wij hebben nog wel wat vragen voor de quizmaster, een beginnend opzetje:

    1) Van welk oud-raadslid is een eerstegraads familielid aangenomen op de functie van de ontslagen medewerker bij Stichting Welzijnswerk Sliedrecht?
    2) Van welke politieke partij is dit een oud-raadslid?
    3) Met welke huidige wethouder is dit oud-raadslid HEEL goed bevriend?
    4) Wat is de oorspronkelijke portefeuille van deze huidige wethouder?
    5) Bij welke sportvereniging sporten zij allemaal of hun eerstegraads familie?
    6) Bij welke politieke partij stonden de bestuursleden van Stichting Welzijnswerk Sliedrecht op de kieslijst?
    7) Wat is de staat van Stichting Welzijnswerk Sliedrecht na het vertrek per 01-04-2026 van de Directeur-Bestuurder?
    8) Hoe is het NU met het WELZIJN van de medewerkers van Stichting Welzijnswerk Sliedrecht?
    9) Waarom is de hierboven besproken subsidie niet meer verstrekt aan Stichting Welzijnswerk Sliedrecht?
    10) Waarom ontvangen sollicitanten meldingen dat er geen inwoners uit Sliedrecht aangenomen worden en worden er aan de ander kant juist wel inwoners uit Sliedrecht aangenomen in Het Bonkelaarhuis?

    Het is maar een opzetje, er zitten misschien voor een pubquiz wat lastige vragen bij, maar als quizmaster: Doe er a.u.b. iets mee!
    Handel voor een betere open bestuurscultuur.
    Wees kritisch, bevraag en acteer!

    En het is 100% begrijpelijk dat je als partij op een gegeven moment murw bent als je niets gegund wordt! Dat zijn wij ook...en toch moet de onderste steen boven water komen, want dit is niet OK!

    Dank voor uw aandacht.
    Alle metadata
    id35117 artikel_id782 naamJ. Baas email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60210 bron_id60210 aangemaakt_op2026-06-03 10:37:50 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 09:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • H. van Heteren ID #35118 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 10:22
    Mooi zo! Het is hoog tijd voor een frisse,seculiere bries.Weg met die Boldoot-en pepermuntlucht ;-)
    Alle metadata
    id35118 artikel_id782 naamH. van Heteren email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60209 bron_id60209 aangemaakt_op2026-06-03 10:22:16 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 09:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Gert Maas ID #35119 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 10:12
    Geachte A.Monster,
    U heeft het over oprecht afvragen. Heeft u zich wel eens oprecht afgevraagd waarom er ordinaire koehandel is gepleegd door het gemeentebestuur van Sliedrecht omtrent het AZC wat er links of rechtsom toch gaat komen, en wat voor een deal er is gesloten met Alblasserdam wat zo’n 15 km verderop ligt. Alblasserdam mag hun taakstelling van 111 Asielzoekers plaatsen in dat AZC daarvoor mag Sliedrecht in ruil statushouders huisvesten in Alblasserdam. Gevolg zo’n 250 asielzoekers tegen de gemeentegrens van goede buur Hardinxveld geplaatst en Hardinxveld zelf heeft ook nog een taakstelling en het is niet ondenkbaar dat Hardinxveld-Giessendam zo’n 30 meter Oostwaarts aan de Zwijnskade zelf ook een AZC gaat openen en om het betaalbaar te houden mogelijk er nog een taakstelling bijneemt van Molenlanden of Gorinchem. Dan heb je ineens twee AZC en in plaats van 250 asielzoekers komen er dan op die locatie 500 asielzoekers dat schiet lekker op, zeg maar nee dan krijg je er twee. De raad van Sliedrecht heeft tegen het onderbrengen van de asielzoekers (taakstelling Hardinxveld gestemd) gevolg is dt het dan tweemaal zo druk dreigt te worden. Beter had geweest dat het college van B&W de gemeenteraad van Hardinxveld tijdig aan had geschreven en er bij had betrokken. Dan had je de gezamenlijke taakstelling uit kan voeren dat scheelt de helft. En wat voor gemeente bestuur er ook komt te zitten dat AZC komt er toch want indien het gemeentebestuur weigert neemt het ministerie het over. Ook de regiotafel waarvan de burgemeester van Papendrecht de voorzitter is zou eens goed onder de loep worden genomen of er eventueel sprake is van schimmige deals, getuige de deal tussen Sliedrecht en Alblasserdam en het neerplenzen van het AZC de gemeentegrens van Hardinxveld-Giessendam die de meeste druk er van mag ervaren.
    Alle metadata
    id35119 artikel_id782 naamGert Maas email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60208 bron_id60208 aangemaakt_op2026-06-03 10:12:31 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 09:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Jeannette de Groot ID #34976 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 08:33
    Zo is dat, eigen initiatief!
    Het plezier gewoon zelf door laten gaan, goed voorbeeld.
    Daarnaast nog motiverend voor stichting Vlinderkind, een heel goed doel.
    Veel plezier!
    Alle metadata
    id34976 artikel_id783 naamJeannette de Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221747#comment-60207 bron_id60207 aangemaakt_op2026-06-03 08:33:44 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 07:30:01 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelWandelaars houden alternatieve avondvierdaagse na afgelasting officiële editie artikel_slugwandelaars-houden-alternatieve-avondvierdaagse-na-afgelasting-officiele-editie categorieSport
  • Pieter Paulusma ID #34980 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 08:26
    Met eigen ogen gezien, Aziatische mannen die opgejaagd worden om in een busje te stappen. Met hun hele hebben en houden. Erg verdrietig dat dit in Sliedrecht kan bij 2 panden aan de Merwestraat. Welke uitbater en mogelijke afperser zit hierachter?
    Alle metadata
    id34980 artikel_id778 naamPieter Paulusma email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221707#comment-60206 bron_id60206 aangemaakt_op2026-06-03 08:26:11 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 07:30:01 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVraagtekens bij huisvesten volgens regels van arbeidsmigranten artikel_slugvraagtekens-bij-huisvesten-volgens-regels-van-arbeidsmigranten categorieNieuws
  • A. Monster ID #34903 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 07:14
    @Ellory Tielenburg: het zal gaan blijken of dat "boeit". Ik denk dat dit zeker een interessant en straks ook prijzig experiment kan gaan worden. De (beste?)stuurlui die lang aan de wal hebben gestaan gaan straks een schip besturen.
    Alle metadata
    id34903 artikel_id782 naamA. Monster email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60205 bron_id60205 aangemaakt_op2026-06-03 07:14:31 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 06:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Ellory Tielenburg ID #34904 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 06:52
    Wat boeit dat? A. Monster
    Alle metadata
    id34904 artikel_id782 naamEllory Tielenburg email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60204 bron_id60204 aangemaakt_op2026-06-03 06:52:16 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 06:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • A. Monster ID #34822 goedgekeurd s24 3 Jun 2026 06:07
    Partijen: GroenLinks/PvdA, PRO Sliedrecht, Slydregt.nu Sentiment: GroenLinks/PvdA: zeer negatief | PRO Sliedrecht: neutraal | Slydregt.nu: zeer negatief
    Wat ik me oprecht afvraag: wat vindt de landelijke fractie van GroenLinks/PvdA van een mogelijke samenwerking van GroenLinks/PvdA met een zo uitgesproken populistische anti-AZC partij als Slydregt.NU? Dat PRO Sliedrecht ermee in zee gaat is op zich niet raar, maar Jesse Klaver zal hier toch niet bepaald lekker van slapen.
    Alle metadata
    id34822 artikel_id782 naamA. Monster email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221731#comment-60203 bron_id60203 aangemaakt_op2026-06-03 06:07:52 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-03 05:30:06 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelFormerende partijen negeren uitgestoken hand SGP-ChristenUnie Sliedrecht artikel_slugformerende-partijen-negeren-uitgestoken-hand-sgp-christenunie-sliedrecht categorieNieuws
  • Krijn de Zeeuw ID #34021 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 19:54
    Als oud Sliedrechter met een warm hart voor de baggerindustrie een welgemeend proficiat!!

    Jammer dat de naam van de burgemeester niet vermeld is.
    Alle metadata
    id34021 artikel_id774 naamKrijn de Zeeuw email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221678#comment-60202 bron_id60202 aangemaakt_op2026-06-02 19:54:14 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 18:30:21 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGrote ambities Nationaal Baggermuseum; nieuwe naam ‘Lab Delta’ artikel_sluggrote-ambities-nationaal-baggermuseum-nieuwe-naam-lab-delta categorieCultuur
  • Ton den Dunnen ID #34022 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 19:09
    Ik stuur bijna nooit een reactie maar nu kan ik het niet laten als geboren en getogen Sliedrechter.
    Politiek. Ik heb er van jongst af aan veel van gezien en meegekregen. Vaak hard tegen hard en soms wat water bij de wijn. Samenwerking is leven en laten leven. Wederzijds respect!
    Ik zie nu berichten met reacties voorbijgaan waaruit ik opmaak dat partijen op voorhand niet tot samenwerking bereid zijn en/of elkaar niet respecteren. Dat is jammer. Wij staan met zijn allen in en voor hetzelfde dorp. De maatschappelijke veranderingen gaan snel maar we moeten rekening met elkaar blijven houden. Vroeger moest ik mij van mijn ouders op zondag rustig houden. Respect voor andersdenkenden! Er mocht op zondag ook niet worden gewerkt of lawaai worden gemaakt.
    Daar heb ik altijd respect voor gehad en nog steeds.
    Op de openbare Albert Schweitzer school heb ik op eigen verzoek godsdienstlessen gevolgd bij dominee Verweij. Dat alles heeft bij mij tot vandaag de dag indruk op mij achtergelaten.
    Daarom: respecteer iedereen, reik elkaar de hand en zoek de samenwerking!
    Alle metadata
    id34022 artikel_id768 naamTon den Dunnen email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60201 bron_id60201 aangemaakt_op2026-06-02 19:09:07 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 18:30:22 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • S De Groot ID #33961 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 18:49
    Absoluut verdiend! Dhr van de Ven kan je helemaal mee terugnemen in de tijd. Geeft fantastische rondleidingen.
    Alle metadata
    id33961 artikel_id775 naamS De Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221693#comment-60200 bron_id60200 aangemaakt_op2026-06-02 18:49:22 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 17:30:09 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVan de Ven ontvangt erepenning Nationaal Baggermuseum artikel_slugvan-de-ven-ontvangt-erepenning-nationaal-baggermuseum categorieCultuur
  • Kees De Bond ID #33957 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 18:34
    In het oude abn-amro gebouw (boven de oishi fusion) wonen ook hele volksstammen kerels. Allemaal uit Roemenië en Litouwen op dit moment...maar het is elke week anders. Ook de gemeente al een aantal maal over benaderd maar en gebeurd niets. Ondertussen is er geen parkeerplaats meer te krijgen en is er (vooral in de avonduren en weekenden) een vervelende en vooral ruidluchtige sfeer achter op het parkeerterrein. Geeft veel overlast en een onveilig gevoel.
    Alle metadata
    id33957 artikel_id778 naamKees De Bond email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221707#comment-60199 bron_id60199 aangemaakt_op2026-06-02 18:34:13 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 17:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVraagtekens bij huisvesten volgens regels van arbeidsmigranten artikel_slugvraagtekens-bij-huisvesten-volgens-regels-van-arbeidsmigranten categorieNieuws
  • Mees Klein ID #33958 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 17:59
    De gemeente heeft wel strenge regelgeving wat betreft huisvesten van arbeidsmigranten maar
    1: vrijwel geen communicatie naar omwonende.
    2: gebrek aan handhavers.
    3: bij overlast kan een handhavings procedure 6 tot 9 maanden duuren.
    Alle metadata
    id33958 artikel_id778 naamMees Klein email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221707#comment-60198 bron_id60198 aangemaakt_op2026-06-02 17:59:57 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 17:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVraagtekens bij huisvesten volgens regels van arbeidsmigranten artikel_slugvraagtekens-bij-huisvesten-volgens-regels-van-arbeidsmigranten categorieNieuws
  • S.G. de Vos ID #33450 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 11:33
    Remco,
    Van harte gefeliciteerd met deze welverdiende onderscheiding.
    Gerrit de Vos.
    Alle metadata
    id33450 artikel_id774 naamS.G. de Vos email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221678#comment-60196 bron_id60196 aangemaakt_op2026-06-02 11:33:00 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 10:30:09 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelGrote ambities Nationaal Baggermuseum; nieuwe naam ‘Lab Delta’ artikel_sluggrote-ambities-nationaal-baggermuseum-nieuwe-naam-lab-delta categorieCultuur
  • Harry Klop ID #33451 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 11:21
    Op de huisvesting van arbeidsmigranten en asielzoekers is in mijn optiek al jarenlang de wet van gelijke behandeling in het geding.
    Ten eerste wordt er niet gelijkwaardig gehandhaafd bij misstanden en daar is inmiddels genoeg feiten kennis over.
    Ook zou een Nederlander die al jaren ingeschreven staat niet in aanmerking komen voor dergelijke huisvesting door wet en regelgeving en of de aanvraag van een dergelijke vergunning kost jaren wat enorm demotiverend werkt.
    Ik stel mij eigen dan ook de vraag waarom onze politieke verantwoordelijke voor deze ongelijke behandeling zich nooit bij de rechter hoeven te melden want echt niet alles wordt gedekt door de wet.
    Alle metadata
    id33451 artikel_id778 naamHarry Klop email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221707#comment-60195 bron_id60195 aangemaakt_op2026-06-02 11:21:35 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 10:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVraagtekens bij huisvesten volgens regels van arbeidsmigranten artikel_slugvraagtekens-bij-huisvesten-volgens-regels-van-arbeidsmigranten categorieNieuws
  • Pieter de Bruin ID #33452 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 11:08
    Dit is het begin van de verdere verloedering van Sliedrecht, nu krijgt onze mooie oude uitbreiding een beurt. Misdadig om je pand te verkopen aan een firma met voorbedachte raden om er arbeidsmigranten in te vestigen.
    Alle metadata
    id33452 artikel_id778 naamPieter de Bruin email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221707#comment-60194 bron_id60194 aangemaakt_op2026-06-02 11:08:39 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 10:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVraagtekens bij huisvesten volgens regels van arbeidsmigranten artikel_slugvraagtekens-bij-huisvesten-volgens-regels-van-arbeidsmigranten categorieNieuws
  • Jeannette de Groot ID #33294 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 09:27
    Welverdiend! Wat Remco van de Ven weet door te geven in z'n presentaties, z'n verhalen is een groot goed voor het baggermuseum maar ook voor Sliedrecht.
    Alle metadata
    id33294 artikel_id775 naamJeannette de Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221693#comment-60193 bron_id60193 aangemaakt_op2026-06-02 09:27:40 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 08:30:15 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVan de Ven ontvangt erepenning Nationaal Baggermuseum artikel_slugvan-de-ven-ontvangt-erepenning-nationaal-baggermuseum categorieCultuur
  • Vera Jacobs ID #33295 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 09:27
    Wat een heldhaftige ouders gefeliciteerd met jullie dochter
    Alle metadata
    id33295 artikel_id771 naamVera Jacobs email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221646#comment-60192 bron_id60192 aangemaakt_op2026-06-02 09:27:07 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 08:30:15 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelOnverwachte bevalling; baby in auto geboren artikel_slugonverwachte-bevalling-baby-in-auto-geboren categorieNieuws
  • Linda Asperen ID #33296 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 08:53
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een snel handelen van de moeder, inderdaad een mooi verhaal voor later!
    Alle metadata
    id33296 artikel_id771 naamLinda Asperen email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221646#comment-60191 bron_id60191 aangemaakt_op2026-06-02 08:53:31 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 08:30:15 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelOnverwachte bevalling; baby in auto geboren artikel_slugonverwachte-bevalling-baby-in-auto-geboren categorieNieuws
  • Nico Franken ID #33227 goedgekeurd s24 2 Jun 2026 07:32
    Een welverdiend eerbetoon voor een man die de geschiedenis van onze baggerindustrie als geen ander kan overbrengen. Als oud gediende van Volker (o.a. Sliedrecht 11, 21 en 24, Geopotes VI, Bever, Noord en Kil, hecht ik hier veel waarde aan.
    Alle metadata
    id33227 artikel_id775 naamNico Franken email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221693#comment-60190 bron_id60190 aangemaakt_op2026-06-02 07:32:44 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-02 07:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelVan de Ven ontvangt erepenning Nationaal Baggermuseum artikel_slugvan-de-ven-ontvangt-erepenning-nationaal-baggermuseum categorieCultuur
  • Kars Luttje ID #32457 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 22:25
    Wees blij, dat de brug nog niet afgesloten was, wat dan?
    Alle metadata
    id32457 artikel_id771 naamKars Luttje email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221646#comment-60188 bron_id60188 aangemaakt_op2026-06-01 22:25:47 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 21:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelOnverwachte bevalling; baby in auto geboren artikel_slugonverwachte-bevalling-baby-in-auto-geboren categorieNieuws
  • B de Bruin ID #32458 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 22:23
    Cornelis Goedhart.
    Het kan nog veel gekker. Zag tot mijn stomme vanmiddag op de Thorbeckelaan een grasmaaier van de gemeente of ingehuurd rijden. En wel op het fietspad tegen het verkeer in vanaf het park tot de rotonde Simon Stevinstraat. Hij nam de hele breedte fietspad in beslag mensen moesten afstappen. En het is net wat u aangeeft Burgemeester , Politie , Boa's totaal onzichtbaar totaal geen handhaving. Verder is hier nog wel een hele waslijst aan toe te voegen aan misstanden binnen het bagger dorp.
    Alle metadata
    id32458 artikel_id772 naamB de Bruin email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221656#comment-60187 bron_id60187 aangemaakt_op2026-06-01 22:23:02 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 21:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelWie is verantwoordelijk voor flinke deuk in auto? artikel_slugwie-is-verantwoordelijk-voor-flinke-deuk-in-auto categorieNieuws
  • David Levy ID #32401 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 21:38
    Partijen: ChristenUnie, SGP Sentiment: ChristenUnie: negatief | SGP: zeer negatief
    Verandering in het bestuur van de gemeente Sliedrecht is na zoveel jaren wel eens goed. Laten we vooral een nieuw college zonder de SGP/CU een kans geven en niet rancuneus zijn.
    Alle metadata
    id32401 artikel_id768 naamDavid Levy email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60185 bron_id60185 aangemaakt_op2026-06-01 21:38:25 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 20:30:13 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • Cornelis Goedhart ID #32396 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 20:46
    Het gaat sowieso lekker in het verkeer. Ik wilde afgelopen week uitstappen. Dat werd onmogelijk gemaakt door een post.nl auto die klem naast mijn portier werd stilgezet. 10 minuten wachten tot die chauffeur weer wegreed (naar zijn volgende stop 8 meter verder).
    Vandaag reed ik achter een auto met een bejaarde bestuurder. 30 kilometer per uur is tot hier aan toe, maar dat die bestuurder ook nog voor twee rotondes ging stilstaan terwijl er verder geen auto of ander verkeer in de buurt was! Ook stoppen voor een zebrapad terwijl er op 5 of 6 meter afstand twee mensen liepen en uiteindelijk gewoon doorliepen op het trottoir. Zouden dit soort bestuurders schade veroorzaken? Wie zal het zeggen.
    Een rijbewijs stelt niet veel meer voor tegenwoordig. Schade veroorzaken boeit een aantal bestuurders niet. Handhaving in Sliedrecht is 0,0. Zou wel een geweldig verdienmodel zijn denk ik, gezien het extreem grote aantal verkeersovertredingen. Maar ja, dat boeit burgemeester Jan de V. te S. denk ik waarschijnlijk totaal niet!
    Alle metadata
    id32396 artikel_id772 naamCornelis Goedhart email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221656#comment-60184 bron_id60184 aangemaakt_op2026-06-01 20:46:58 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 20:30:13 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelWie is verantwoordelijk voor flinke deuk in auto? artikel_slugwie-is-verantwoordelijk-voor-flinke-deuk-in-auto categorieNieuws
  • Rene Esselink ID #32413 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 20:43
    Vooral als er 1 stil valt voor me winkel en de rest er achter aan het toeteren is dan wordt je wel een beetje veel doof hoor
    Alle metadata
    id32413 artikel_id763 naamRene Esselink email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221580#comment-60183 bron_id60183 aangemaakt_op2026-06-01 20:43:36 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 20:30:14 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelToeterende Truckerstocht brengt lach op vele gezichten artikel_slugtoeterende-truckerstocht-brengt-lach-op-vele-gezichten categorieNieuws
  • Ronald Fröling ID #32179 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 18:10
    Ik heb het al 2keer meegemaakt in de Roerdompstraat dader is niet te vinden en ik zit met een deuk van heb ik jou daar dus ook flink balen
    Alle metadata
    id32179 artikel_id772 naamRonald Fröling email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221656#comment-60182 bron_id60182 aangemaakt_op2026-06-01 18:10:49 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 17:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelWie is verantwoordelijk voor flinke deuk in auto? artikel_slugwie-is-verantwoordelijk-voor-flinke-deuk-in-auto categorieNieuws
  • Adri van Wingerden Smit ID #32104 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 17:33
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Wat fijn dat het goed afgelopen is.
    Alle metadata
    id32104 artikel_id771 naamAdri van Wingerden Smit email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221646#comment-60181 bron_id60181 aangemaakt_op2026-06-01 17:33:36 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 16:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelOnverwachte bevalling; baby in auto geboren artikel_slugonverwachte-bevalling-baby-in-auto-geboren categorieNieuws
  • J Ouden ID #32105 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 17:30
    Woow, wat een kanjer.
    Van harte gefeliciteerd.
    Alle metadata
    id32105 artikel_id771 naamJ Ouden email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221646#comment-60180 bron_id60180 aangemaakt_op2026-06-01 17:30:53 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 16:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelOnverwachte bevalling; baby in auto geboren artikel_slugonverwachte-bevalling-baby-in-auto-geboren categorieNieuws
  • Erik Heijkoop ID #32107 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 17:08
    Is niet de eerste auto uit die parkeerstrook met schade 3 of 4 incidenten herinner ik me . buren daar hebben camera bewaking wie weet .Maar Autobrand van tijd geleden stond er ook niet op.

    Jammer niet de eerste of laatste in deze straat.
    Alle metadata
    id32107 artikel_id772 naamErik Heijkoop email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221656#comment-60179 bron_id60179 aangemaakt_op2026-06-01 17:08:58 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 16:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelWie is verantwoordelijk voor flinke deuk in auto? artikel_slugwie-is-verantwoordelijk-voor-flinke-deuk-in-auto categorieNieuws
  • Irene Spruijt ID #32025 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 16:21
    Waarschijnlijk weer een post bus. Die kijken nergens naar en scheuren hard weg. Ik had het geluk dat ik een getuige had die een briefje onder de ruit had gedaan. Duurde heel lang voordat de eigenaar van de bus toegaf dat zijn (uiteraard buitenlandse werknemer) schade had gereden.
    Alle metadata
    id32025 artikel_id772 naamIrene Spruijt email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221656#comment-60178 bron_id60178 aangemaakt_op2026-06-01 16:21:22 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 15:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelWie is verantwoordelijk voor flinke deuk in auto? artikel_slugwie-is-verantwoordelijk-voor-flinke-deuk-in-auto categorieNieuws
  • Johan Lavooi ID #32026 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 15:57
    Antwoord op Gijs v.d. Leeden.

    Het is teveel eer om mij partijbons te noemen . Ik ben al jaren geen lid meer van een politieke partij maar probeer op een andere manier ( onder andere via Sliedrecht 24 ) te richten op bestuurlijke problemen waar Sliedrecht voor staat. Dat kost energie, maar het levert ook weer energie op. Voor het overige ben ik blij dat ik raadslid en wethouder was in een tijdperk met een milder politiek klimaat dan nu. Ik geloof erin dat dat weer terug zal komen. Samen Leven.
    Alle metadata
    id32026 artikel_id768 naamJohan Lavooi email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60177 bron_id60177 aangemaakt_op2026-06-01 15:57:57 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 15:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • Cg Gruis ID #32027 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 14:47
    Helemaal eens met de heer Van der Leeden.
    Zie zo ie zo deze coalitie niet zitten.
    Weer 4 jaar stilstand in het dorp en geen enkele nieuwe woning erbij!???
    Nog meer jonge inwoners vertrekken naar de buurgemeenten...
    Weer veel politieke onvrede en gedoe.
    Kortom geen goed idee deze gemeente verdient een stevig en stabiel bestuur.
    Alle metadata
    id32027 artikel_id768 naamCg Gruis email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60176 bron_id60176 aangemaakt_op2026-06-01 14:47:49 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 15:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • Anton van Tuijl ID #32028 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 14:28
    Partijen: Slydregt.nu Sentiment: Slydregt.nu: positief
    Hartelijk dank voor alle reacties op mijn analyse. Omdat er wat verwarring is ontstaan over mijn politieke status, trap ik graag af met de feiten: ik ben inderdaad als partijloze burger de schrijver van dit stuk. Ruim drie weken vóór de verkiezingen heb ik mijn vertrek al aangekondigd bij de nummer 2 van Slydregt.NU. Wel had ik beloofd om tot en met 18 maart het programma te steunen en op mijn manier mee te doen met de campagne. Onder het motto 'een man een man, een woord een woord' heb ik die belofte netjes ingelost.

    Op de avond van de verkiezingsuitslag zelf heb ik om middernacht in het bijzijn van de twee raadsleden, en de penningmeester van Slydregt.NU, mijn lidmaatschap officieel opgezegd. Dat ik nog op de kieslijst stond, was puur een administratieve formaliteit omdat de lijsten wettelijk al vaststonden. Juist als buitenstaander zónder partijbelang kon ik deze onafhankelijke, kritische analyse schrijven.

    Dan inhoudelijk naar de reacties:

    **Aan Gijs van der Leeden, Kees Visser en Gerrit Venis:**
    Dank voor de complimenten. Juist omdat ik de partij van binnenuit ken, zie ik hoe pijnlijk de gedane concessies (zoals de intentieverklaring over het AZC) zijn voor de achterban. Als een partij haar grootste electorale magneet direct bij de voordeur inruilt voor een 'heroverweging', verlies je je geloofwaardigheid. Dat benoemen is geen kwestie van dapperheid, maar van politieke eerlijkheid.

    **Aan S. de Groot en Jeannette de Groot:**
    Ik begrijp jullie optimisme en de wens voor 'wij, ons en samen' volkomen. Diversiteit is een groot goed, maar een gemeentebestuur is geen gezelligheidskring; het moet besluiten nemen. Er is een fundamenteel verschil tussen 'respectvol samenwerken' en het overbruggen van onverenigbare standpunten. Als de standpunten over woningbouw in Noord en het AZC lijnrecht tegenover elkaar staan, leidt dat in de praktijk niet tot 'betere afwegingen', maar tot bestuurlijke verlamming. Sliedrecht heeft in dit 'ravijnjaar' behoefte aan daadkracht, niet aan een coalitie die verlamming camoufleert als 'nieuwe energie'.

    Concessies horen bij de politiek, maar besturen is geen vrijblijvend experiment. Een miljoenenproject als de Noord-Zuidverbinding of de opvang van vluchtelingen kun je niet 'even proberen' met de handrem erop. Als het experiment na een jaar klapt omdat de ideologische verschillen simpelweg te groot zijn, zit het dorp met de brokken en het kostbare tijdverlies. Sliedrecht verdient vanaf dag één een stabiel fundament, geen politieke gok.

    Laten we het debat vooral scherp en met respect voor elkaars invalshoeken blijven voeren. Dinsdagavond in de raad zal blijken hoe hard de politieke werkelijkheid werkelijk is.
    Alle metadata
    id32028 artikel_id768 naamAnton van Tuijl email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60175 bron_id60175 aangemaakt_op2026-06-01 14:28:04 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 15:30:06 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • Bianca Gonçalves ID #31700 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 11:05
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Dit is een mooi verhaal voor later. Fijn dat het goed is gegaan.
    Alle metadata
    id31700 artikel_id771 naamBianca Gonçalves email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221646#comment-60174 bron_id60174 aangemaakt_op2026-06-01 11:05:49 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 10:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelOnverwachte bevalling; baby in auto geboren artikel_slugonverwachte-bevalling-baby-in-auto-geboren categorieNieuws
  • Jeannette de Groot ID #31701 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 11:00
    Ik sluit me graag aan bij de woorden van S. de Groot.
    De kiezer heeft gekozen voor verandering.
    Daar doen mensen hun uiterste best voor om dit te realiseren.
    Zwart-wit denken heeft totaal geen zin in een samenleving hoe deze nu is. De samenleving is ingewikkeld, egoïsme is uitlokkend wat het niet bevorderd.
    Onze woorden als schrijvers doen er ook toe.
    Scherp zijn is goed maar een goede opbouwende tekst met uitleg waarom je iets vindt is echt nodig om verder te komen met elkaar.
    Zo ook het inspreken voor de gemeenteraad. Laat horen wat aandacht nodig heeft.
    Laten we met elkaar Sliedrecht als dorp respecteren.
    Verschillen lijken soms groot maar het ligt ook aan de invalshoek hoe je zelf een probleem ziet.
    De kracht zit in het overtuigen, zeker niet in het klein maken van de ander.
    Zo hoort het te zijn bij ons schrijvers, de politiek en bij de samenleving. Het is wij, ons en samen.
    Alle metadata
    id31701 artikel_id768 naamJeannette de Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60173 bron_id60173 aangemaakt_op2026-06-01 11:00:57 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 10:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • S De Groot ID #31585 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 09:38
    Ik ben juist ontzettend blij dat er een nieuwe coalitie gevormd lijkt te worden en dat er ruimte ontstaat voor een andere koers voor Sliedrecht. Uiteraard moet het hoofdlijnenakkoord nog verder worden uitgewerkt en zijn ze er nog niet helemaal , maar de intentie om samen verantwoordelijkheid te nemen voor de toekomst van ons dorp stemt mij positief.

    Wat mij vooral aanspreekt, is dat er binnen deze samenwerking mensen zitten met verschillende achtergronden, overtuigingen en levensvisies, maar met één gezamenlijk doel: het beste voor Sliedrecht. Juist die diversiteit kan een kracht zijn. Verschillen van inzicht hoeven geen zwakte te zijn; ze kunnen leiden tot betere afwegingen en bredere oplossingen.

    Daarnaast vind ik het jammer dat er vooral wordt gekeken naar wat partijen zou verdelen, terwijl er juist veel aandacht mag zijn voor wat mensen verbindt. De inwoners van Sliedrecht zijn niet geholpen met politieke tegenstellingen, maar met bestuurders die bereid zijn samen te werken, naar elkaar te luisteren en oplossingen te zoeken.

    Natuurlijk zullen er onderwerpen zijn waar partijen verschillend over denken. Dat geldt voor vrijwel iedere coalitie. Besturen is niet hetzelfde als het volledig eens zijn, maar juist het vermogen om samen te werken, compromissen te sluiten en vooruit te kijken.

    Ik heb vertrouwen in de mensen die nu verantwoordelijkheid nemen. Mensen uit verschillende politieke en maatschappelijke achtergronden, met verschillende geloofsovertuigingen, die elkaar weten te vinden in de wens om iets moois neer te zetten voor Sliedrecht.

    In plaats van vooraf te voorspellen dat het onmogelijk wordt, geef ik deze samenwerking graag de kans om te laten zien wat zij voor Sliedrecht kan betekenen. Voor nu overheerst bij mij vooral optimisme over de nieuwe energie en de mogelijkheid om samen een nieuwe richting in te slaan
    Alle metadata
    id31585 artikel_id768 naamS De Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60172 bron_id60172 aangemaakt_op2026-06-01 09:38:31 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 08:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • Harry Kloek ID #31522 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 08:14
    Wat ontzettend asociaal en hufterig om schade te veroorzaken en niet het fatsoen th hebben om een berichtje achter te laten. Het lijkt of iemand er echteruit tegen aan gereden is. Lieve eigenaar: sterkte
    Alle metadata
    id31522 artikel_id772 naamHarry Kloek email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221656#comment-60171 bron_id60171 aangemaakt_op2026-06-01 08:14:12 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 07:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelWie is verantwoordelijk voor flinke deuk in auto? artikel_slugwie-is-verantwoordelijk-voor-flinke-deuk-in-auto categorieNieuws
  • Kees Visser ID #31523 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 08:12
    Partijen: Slydregt.nu Sentiment: Slydregt.nu: zeer positief
    Wat is er binnen Slydregt.NU gebeurd waardoor Anton van Tuijl zo kort na de verkiezingen geen lid meer is? Ik stond er namelijk van te kijken dat juist hij deze heldere en eerlijke analyse heeft geschreven. De wonderen zijn de wereld nog niet uit .
    Alle metadata
    id31523 artikel_id768 naamKees Visser email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60170 bron_id60170 aangemaakt_op2026-06-01 08:12:54 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 07:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • Redactie Sliedrecht24 ID #31211 goedgekeurd s24 1 Jun 2026 03:04
    Partijen: Slydregt.nu Sentiment: Slydregt.nu: zeer positief
    In antwoord op Gerrit Venis Gerrit Venis.

    Je schrijft Slydregt.NU ! Van Tuijl is daar geen lid meer weten wij.
    Alle metadata
    id31211 artikel_id768 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60169 bron_id60169 aangemaakt_op2026-06-01 03:04:49 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 02:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • Gerrit Venis Gerrit Venis ID #31212 goedgekeurd s24 31 May 2026 22:39
    Partijloze burger? Welke Anton Van Tuijl is dan de nummer 10 van de kieslijst van Slydrecht.Nu?
    Alle metadata
    id31212 artikel_id768 naamGerrit Venis Gerrit Venis email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60168 bron_id60168 aangemaakt_op2026-05-31 22:39:26 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 02:30:03 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • Gijs Van der Leeden ID #31213 goedgekeurd s24 31 May 2026 21:01
    Partijen: GroenLinks/PvdA, Slydregt.nu Sentiment: GroenLinks/PvdA: zeer positief | Slydregt.nu: zeer negatief
    Fantastische analyse Anton. En dat terwijl je op de kandidatenlijst van Slydregt.Nu stond. Heel dapper dat je de zwaktes van deze potentiële coalitie blootlegt, en daarbij je eigen partij niet spaart. Je hebt helemaal gelijk als het gaat over loslaten van standpunten. We weten dat je in een coalitie altijd water bij de wijn moet doen, maar het loslaten van het AZC standpunt door Slydregt.Nu tekent de partij, die vanwege alleen dit standpunt juist zoveel zetels heeft behaald. Eerlijk gezegd neem ik Groen-Links PvdA (Pro) en Pro-Sliedrecht, die wat mij betreft als fatsoenlijke partijen gezien kunnen worden, echt kwalijk dat ze met Slydregt-Nu overwegen om samen te gaan werken. Een partij die koketteert met o.a de FVD. Een partij die zich deze week, middels haar voorvrouw, , in mijn opinie, opnieuw racistisch heeft uitgelaten. Ik roep partijbonsen als Johan Lavooij, Gerrit Venis, Hannie Visser, Timo Pauw, etc op om nooit in zee te gaan met een partij die de FVD als voorbeeld en voortrekker ziet hoe er in Nederland politiek bedreven moet worden.
    Alle metadata
    id31213 artikel_id768 naamGijs Van der Leeden email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221633#comment-60167 bron_id60167 aangemaakt_op2026-05-31 21:01:13 ip_adres politieke_duiding_op2026-06-01 02:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelINGEZONDEN BRIEF: Waarom deze driepartijencoalitie praktisch onhaalbaar is artikel_slugingezonden-brief-waarom-deze-driepartijencoalitie-praktisch-onhaalbaar-is categorieNieuws
  • B. de Bruin ID #30746 goedgekeurd s24 31 May 2026 18:50
    Peter de Borst. Misschien is de peperdure verbouwing een inspiratie voor een pittige column. Dit had ook een mooi item voor het programma over de balk wat we ooit gekend hebben.
    Alle metadata
    id30746 artikel_id765 naamB. de Bruin email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221557#comment-60166 bron_id60166 aangemaakt_op2026-05-31 18:50:21 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-31 19:30:06 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelCOLUMN: ‘Fatsoen moet je doen’  artikel_slugcolumn-fatsoen-moet-je-doen categorieOpinie
  • Saskia Vd hoest ID #30245 goedgekeurd s24 31 May 2026 12:18
    Zeker weer een mooie dag. Na weken voorbereiden en alles wat erbij komt kijken achter de schermen voordat deze dag van start gaat is enorm. Gezellig heid ten top. Ga zo door lekkere lunch muziek en prachtige trucks chauffeurs begeleiding vrijwilligers en ieder die er aan mee heeft gewerkt petje af.
    Alle metadata
    id30245 artikel_id763 naamSaskia Vd hoest email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221580#comment-60164 bron_id60164 aangemaakt_op2026-05-31 12:18:22 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-31 11:30:01 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelToeterende Truckerstocht brengt lach op vele gezichten artikel_slugtoeterende-truckerstocht-brengt-lach-op-vele-gezichten categorieNieuws
  • Fokke Mast ID #30130 goedgekeurd s24 31 May 2026 10:29
    Voor zichzelf zorgen de overheidsdienaren altijd héél goed.
    De burgers komen er meestal bekaaid vanaf.
    Alle metadata
    id30130 artikel_id761 naamFokke Mast email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221532#comment-60163 bron_id60163 aangemaakt_op2026-05-31 10:29:04 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-31 09:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelInwoners nemen kijkje in vernieuwd gemeentekantoor artikel_sluginwoners-nemen-kijkje-in-vernieuwd-gemeentekantoor categorieNieuws
  • Jeannette de Groot ID #30046 goedgekeurd s24 31 May 2026 09:26
    Precies wat in mijn gedachte opkwam toen ik las dat de burgemeester opriep voor fatsoen en respect zowel online, als op straat en in de raad.
    Ik sta helemaal achter het oproepen van fatsoen.
    Maar op straat is dit echt niet te vinden. Wat gaat de burgemeester dan eens een keer aan handhaving doen? Want het is wild west.
    Online geeft aan hoe groot de tweedeling is. Dat komt zo nooit goed hoe het nu soms gaat.

    Maar nu hoe het gaat in de gemeenteraad voor vooral insprekers.
    Het intimideren en respectloos behandeld worden komt juist uit de hoek die nu dit gedrag afkeuren. Ze hebben het waarschijnlijk helemaal niet in de gaten wat het doet met een mens die daar kwetsbaar staat.
    De druk begint al als je naar je stoel wordt verwezen.
    Sommige geven een hand, je voelt welke het hand gemeend is en welke niet.
    Ik zal nooit namen noemen maar de intimidatie is er wel terdege om je tekst van 5 min. te beïnvloeden.
    Dan afdeling griffie, deze afdeling vraagt ineens je tekst niet meer.
    Dus we hoeven voortaan ook niks meer voor te bereiden.
    Ga er maar gewoon staan, je hoort vanzelf wel wanneer de 5 min. om zijn.

    Nog een tip; boosheid en ontevredenheid komt ergens vandaan. Als de oorzaak wordt genegeerd dan kan je oproepen wat je wilt. Maar het is dan meer voor de vorm.
    Bedreigen is altijd totaal onacceptabel.
    Maar dit overkomt burgers ook.
    Een burgemeester heeft middelen en wij totaal niks. Maar een goedwillende nette burger wordt in Sliedrecht soms ook bedreigd.
    Er kan alleen nooit niks gedaan worden om je te helpen.
    Ook niet door wijkagenten.
    Alle metadata
    id30046 artikel_id765 naamJeannette de Groot email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221557#comment-60162 bron_id60162 aangemaakt_op2026-05-31 09:26:25 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-31 08:30:15 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelCOLUMN: ‘Fatsoen moet je doen’  artikel_slugcolumn-fatsoen-moet-je-doen categorieOpinie
  • Erik Heijkoop ID #29107 goedgekeurd s24 30 May 2026 19:56
    Elke mening telt ! Niet alleen de mening dat de Lockhort moet verdwijnen .
    Waar Ik fel tegen ben he als PRO Lid
    iets waarin we de handen met Slydrecht,NU schudden
    Alle metadata
    id29107 artikel_id762 naamErik Heijkoop email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60160 bron_id60160 aangemaakt_op2026-05-30 19:56:16 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 19:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • Erik Heijkoop ID #29108 goedgekeurd s24 30 May 2026 19:44
    Het is ook nooit goed he Peter . Oke inhoud .

    Slydrecht.nu houdt van het zwembad. Vragen dus volkomen terecht als raadslid .
    Alle metadata
    id29108 artikel_id762 naamErik Heijkoop email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60159 bron_id60159 aangemaakt_op2026-05-30 19:44:34 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 19:30:10 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • B de Bruin ID #28959 goedgekeurd s24 30 May 2026 17:59
    Als Burgemeester , Wethouders , Gemeenteraadsleden moet je ogen uit je kop schamen. Dat men hier mee akkoord heeft kunnen gaan. Dan zit je er puur voor het pluche en een vet salaris. En heb je lak aan de inwoners van Sliedrecht die de 5 Miljoen weer op mochten hoesten via gemeentelijke belastingen. Hier had men mooiere dingen van kunnen doen aan het verpauperende dorp En men gaat er na de verbouwing zeker niet sneller van werken.
    Alle metadata
    id28959 artikel_id761 naamB de Bruin email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221532#comment-60157 bron_id60157 aangemaakt_op2026-05-30 17:59:27 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 17:30:04 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelInwoners nemen kijkje in vernieuwd gemeentekantoor artikel_sluginwoners-nemen-kijkje-in-vernieuwd-gemeentekantoor categorieNieuws
  • Redactie Sliedrecht24 ID #28897 goedgekeurd s24 30 May 2026 17:42
    In antwoord op J Tromp.

    Wat een nare opmerking toch? Wij pakken als krant zelf iets op en zij vragen om aandacht.
    Stop aannames. Wij kijken uit wat het nieuwe college doet en volgen dat uiteraard op de voet en met een kritische blik.
    Alle metadata
    id28897 artikel_id762 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60156 bron_id60156 aangemaakt_op2026-05-30 17:42:03 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 16:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • J Tromp ID #28898 goedgekeurd s24 30 May 2026 17:29
    Typisch geval van aandacht vragen omtrent randzaken als afleiding vwb hoofdzaken. Tja als ze in BW komen gaan ze met de billen bloot
    Alle metadata
    id28898 artikel_id762 naamJ Tromp email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60155 bron_id60155 aangemaakt_op2026-05-30 17:29:59 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 16:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • David Levy ID #28907 goedgekeurd s24 30 May 2026 17:28
    Zou wel een unicum zijn, een wisseling kan wel voor verandering zorgen.
    Of ten goede ? Afwachten dus. Misschien volgende keer iets minder arrogant besturen, waardoor dit het gevolg kan zijn.
    Alle metadata
    id28907 artikel_id759 naamDavid Levy email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221519#comment-60154 bron_id60154 aangemaakt_op2026-05-30 17:28:36 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 16:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelMogelijk college met Slydregt.NU, PRO Sliedrecht en GroenLinks-PvdA Sliedrecht artikel_slugmogelijk-college-met-slydregtnu-pro-sliedrecht-en-groenlinks-pvda-sliedrecht categorieNieuws
  • Redactie Sliedrecht24 ID #28899 goedgekeurd s24 30 May 2026 17:27
    In antwoord op Lucas Aalders.

    Blijf vooral alles van ons vinden.
    Als we niet reageren, is het niet goed.
    Doen we het wel, dan is er ook commentaar.

    Je zult een volgende keer inhoudelijk moeten reageren, want anders komt je reactie niet eens online.
    Alle metadata
    id28899 artikel_id762 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60153 bron_id60153 aangemaakt_op2026-05-30 17:27:33 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 16:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • Lucas Aalders ID #28900 goedgekeurd s24 30 May 2026 17:26
    Beste redactie, vanwaar uw reactie op dhr. Kees Visser? En vooral de toon. Wat is er vreemd aan zijn reactie? Uw reactie roept meer vragen op naar mijn mening en lijkt van een gekleurd politiek beeld te getuigen.
    Alle metadata
    id28900 artikel_id762 naamLucas Aalders email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60152 bron_id60152 aangemaakt_op2026-05-30 17:26:35 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 16:30:02 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • Redactie Sliedrecht24 ID #28886 goedgekeurd s24 30 May 2026 17:15
    Partijen: Slydregt.nu Sentiment: Slydregt.nu: zeer negatief
    In antwoord op Kees Kwakernaak.

    Je vraagt om een beantwoording...
    Wij als krant besloten vandaag dit op te pakken.
    Er was geen persbericht van Slydregt.NU

    Voor u geldt hetzelfde als dat we schreven aan Kees Visser.
    Alle metadata
    id28886 artikel_id762 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60150 bron_id60150 aangemaakt_op2026-05-30 17:15:54 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 17:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnengroq artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • Redactie Sliedrecht24 ID #28887 goedgekeurd s24 30 May 2026 17:13
    In antwoord op Kees Visser.

    Beste Kees Visser,
    Dit artikel hebben wij uit eigen beweging opgepakt, omdat we er al eerder over hebben bericht.
    En het blijft altijd goed als raadsleden extra vragen stellen. Dat is hun goed recht en daar is het hoogste orgaan binnen Gemeente Sliedrecht voor.
    Dus niet meer van die gekke opmerkingen maken!
    Alle metadata
    id28887 artikel_id762 naamRedactie Sliedrecht24 email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60149 bron_id60149 aangemaakt_op2026-05-30 17:13:47 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 17:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • Kees Visser ID #28888 goedgekeurd s24 30 May 2026 16:59
    @Raadslid Gerrit Daan Tieman, als je het artikel "Bronbad was Eerste Pinksterdag gesloten vanwege overmacht" van 26 mei 2026 op Sliedrecht24.nl had gelezen, dan waren veel van je vragen al beantwoord geweest
    Alle metadata
    id28888 artikel_id762 naamKees Visser email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221572#comment-60148 bron_id60148 aangemaakt_op2026-05-30 16:59:50 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 17:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelSlydregt.NU stelt vragen over ‘Pinksterdagen op De Lockhorst’ artikel_slugslydregtnu-stelt-vragen-over-pinksterdagen-op-de-lockhorst categorieNieuws
  • Kees van der Hel ID #28889 goedgekeurd s24 30 May 2026 16:47
    Wat een opmerkelijke hoeveelheid politieke arrogantie in verschillende berichten.
    Alsof een partij het alleenrecht heeft op wat de kiezer zou willen.
    Democratie draait om verkiezingen én samenwerking, niet om permanente verontwaardiging wanneer anderen besluiten verantwoordelijkheid te nemen.

    Na jarenlang de politieke toon in Sliedrecht te hebben bepaald, lijkt het vooral lastig te accepteren dat niet iedereen meer volgens hetzelfde draaiboek speelt.
    Misschien is dat niet het probleem van de kiezer, maar van degenen die denken dat Sliedrecht van hen is.
    Alle metadata
    id28889 artikel_id759 naamKees van der Hel email goedgekeurd1 brons24 bron_reactie_idhttps://sliedrecht24.nl/?p=221519#comment-60147 bron_id60147 aangemaakt_op2026-05-30 16:47:28 ip_adres politieke_duiding_op2026-05-30 17:30:05 politieke_duiding_versiev1 duiding_bronnen artikel_titelMogelijk college met Slydregt.NU, PRO Sliedrecht en GroenLinks-PvdA Sliedrecht artikel_slugmogelijk-college-met-slydregtnu-pro-sliedrecht-en-groenlinks-pvda-sliedrecht categorieNieuws